Kacklars bantar tips

1.) Öka proteinintaget på morgonen, lägg på ett ägg.

2.) Öka låg-fetthalts-mejeri- produkter som hjälper fettet ut den naturliga vägen

3.) Köp mindre tallrikar så ögat blir mätt fast du lurar dig själv att äta mindre.

4.) Träna varannan dag, det tar 22 timmar för kroppen att återhämta kolhydratslagret efter ett 90min träningspass och den tiden förbränner du fett efter träningen. Ca 49gram fett.

5.) Hoppas inte över några måltider utan ät hellre ett extra ägg på morgonen och ett extra äpple till lunch så blir du inte godissugen.

Tänk på att en extra ”nyckelhåls märkt eller low-fat- low suger-” skiva/kopp/bit ger FLER kalorier än en vanlig potion ”standard”. För kalorier och fett % är inte samma sak.

Bara för att du dricker lättmjölk så kan du inte dricka två glas dör då får du ändå i dig nästan dubbelt så många kalorier som om du drack ett glas mellanmjölk.

Samma gäller ost, fett halten är lägre men kaloriinnehålet per 100g är nästan densamma! Det innebär att en /två extra skivor low-fat ost är katastrof ändå.

Nötter i all ära.. ja visst, men bara en halv näve om dagen! Du kan ej knapra nötter hela dagen bara för det sägs vara ”nyttigt”, det är skit mkt kalorier i nötter. Detta gäller även naturella jordnötter Madz!

Obs! Alla dieter kan du slänga i väggen, alla dieter fungerar inte för alla, och det fungerar oftast bara En gång. Kroppen kan du ej lura mer än 1 gång, bantar du jämt och ständigt sabbar du din ämnesomsättning ännu mer och går jämt på sparlåga, det hela handlar endast om matintag var 3-4 timme! Slipper bli vrålmätt, och slipper bli vrål hungrig. Vad du äter spelar nästan ingen roll, bara du har ett kontinueligt intag och INTE hoppar över måltider.

Ju mer lagade mål desto bättre.

Metsmat på morgonen, minst på kvällen, men uteslut inga måltider!

Fast helst lika mycket varje måltid. Ca 4dl mat, 450g mat, ca 500 kcal mat/mål.

Annonser