Familjensjurist.se -BAJS!

KATASTROF, iaf de i Karlskoga..

Jag vill upplysa att utslaget inte är det jag har problem med, utan hur ärendet hanterades av Jessica Myhre, hon har som sagt inte ingett någon som helst trygghetskänsla. Hon fanns inte tillgänglig och hon var onåbar för det mesta. Hon hörde av sig i sista sekund och begärde att jag skulle ta ställning till saker jag inte har tänkt över, vilket stressade fram beslut i ett ärende som var livsviktigt för mig. Hon gav mig felaktig information vid flera tillfällen och ändrade sin information längst vägen eftersom hon är helt klart är okunnig på området.

Hon gjorde även bort sig inne i rättssalen vid första samtalet med domaren, hon har i egen utsago också sagt att inom familjens jurist så blir man tilldelad fall som man ibland inte känner sig fullt trygg med och att hennes expertis är mer inom fastigheter, och att det är också en av anledningarna hon valde att öppna eget företag. Detta märktes tydligt att hon inte hade tid med mig som klient eller kunskap eller engagemang om barnens bästa. Men det yttersta var att jag vid flertalet tillfällen bett om att lägga ner ärendet men att hon övertalat mig mot min vilja att fortsätta att strida, men när jag drog fallet och jur. kand Jessica Myhres agerande och hennes bilagor med min advokat Lena Celander-Jörgensen så förstod hon inte alls hur upplägget på något vis skulle gynna barnen och mig som deras far.

ALLT blev fel! Även om hon gjort ett sk. Jobb, så har hennes beslut och formuleringar varit felaktiga, i fel ordning och helt enkelt totalt felaktigt handlande.

Jag kände mig inte trygg med henne som min representant, därför bad jag om att få byta. Hon var inte engagerad och jag fick inga svar, utan hon skulle ”ta reda på det” och en sådan okunnig jur. kand och oerfaren sådan inom detta område, att ha ett sådant ansvar så som min relation med mina egna barn, kan inte ligga på en sådan inkompetent person.

Jag har genom året som gått pratat med både Katarina Nordin och Regionschefen om hur jag ansåg att detta inte sköttes på ett korrekt sett.

Hon gjorde inget bra jobb.

Detta fick jag senare bevisat då hon i Karlskoga Tidningen yttrade sig om hur det känns att sköta fall som hon egentligen inte ville ha eller kände sig kunnig inom.

Att det senare tar ca 3 månader för er att ens besvara mitt bestridande av faktura säger en hel del hur administrationen och ansvarskänslan på er avdelning av familjensjurist är. Men jag kan gärna gå vidare till konsumentsombudsmannen. Någon måste ju ta och utreda hur enheten sköts.

ELLER!?

Annonser