Voxra biverkningar

Tror jag ätit detta i 7 veckor nu.

Det är påfrestande.. är ju klarvaken i skallen fortfarande.. ingen direkt ångest, men INSOMNIA nu.

Förra veckan hade enorma mardrömmar som alltid var verklighetsbaserade av någon liten patetisk detalj, alltså inget skrämmande egentligen utan mest löjlig. Jag har väl antagligen haft sexdröm om precis alla jag känner.. har nog kommit igenom de flesta på 49 dagar… alltså vem som helst.. en gammal lärare, pojkvän,läkare, eller någon annan som jag knappt känner, men har träffat i alla fall. Det stör mig inte, men det är konstigt…jag har aldrig haft sexdrömmar.. inte på 10 år i alla fall, brukar inte ens ägna en sekunds tanke till det ens…hmm..nu kan jag driva och skoja om det på ett naturligt och roligt sätt.

Men nu kan jag inte sova.. sover jääävligt illa om jag ens somnar, har dubblat stilnoct till 20 mg/ natt, men det hjälper mig ju inte, jag somnar inte i alla fall, och natt 5 så halucinerade jag sjukt mkt och började gråta som en utmattad 5 åring. Jag var ju helt utmattad och grät på ett väldigt konstigt sätt, väldigt okontrollerat..och HÖGT… kände en sorg i bröstet av sperationsångest… så ORKA.. lägger ner stilnoct nu efter dessa 5 nätter.. brukar faktiskt bara ta dem vid behov, nu hade jag verkligen behov, men de fungerade ändå inte.. min inreröst är världens babbelkvarn som kommer på att jag MÅSTE göra saker hela tiden. Den där rösten är aldrig tyst – den var typ ALLTID tyst förut, före Voxra. Jag menade verkligen att ”jag tänker inte på något”… men nu känns et som den där rösten jiddrar livet ur mig och jag har lite rstlöshet för mig och springer runt i lägenheten och flyttar på saker och städar och ordnar, planerar och handlar och lagar mat. Dock så kan jag inte hålla mina matrutiner då jag nästan aldrig är hungrig.. inte förän vid middagen..då är jag hungrig 3 timmar i streck fast jag precis åt.. men det är nog mest för att jag inte ätit annat än kanske en sallad fram till kl17.00.

Jag är rätt stressad.. berättar saker hela tiden, säkert massa onödigt som ingen vill lyssna på. Det är faktiskt INTE bara negativa saker utan vad som helst som fångat mitt intresse under dagen.. det är väl ok.. förut var jag ju tyst, strejkade..och det är ju mer otrevligt, för andra, och mig själv. Jag kan även lyssna på andra, men inte om det inte intresserar mig, dock så sitter jag still och är tyst i alla fall och fejkar att jag lyssnar. Sen ”måste jag”..så går jag vidare..

Detta är faktiskt ett enorm problem just nu, med sömnen.. känns som jag inte sover.. men i natt sov jag lite för jag var helt hålögd och totalt slut så det kändes som jag hade syrebrist och feber samtidigt i hjärnan. Sova på dagen har jag inte gjort på 7 veckor! Så det är inte det som sabbar min sömn! Har även tränat!! Som en galning nästan :P..skönt men jag blir ej trött..därimot jävligt sur efteråt…

Hoppas verkligen det går över.. blir orolig inför varje natt, speciellt när jag vet att jag kanske måste upp 08.00 och skall på möte eller något annat skit…eler skall köra 30 mil i bil..och så har jag ej sovit.. det känns inte ok! Då avbokar jag hellre, vilket gör andra förbannade… så wtf.

 

Men det är inte så att jag kommer byta tillbaka till den gamla medicinen.. detta är betydligt bättre.. men galet utmattande..och som grädden på moset.. ingen sömn.

Nu äntligen kan jag sova, tar voxran på kvällen, en timme före godnatt och somnar inom en timme och sover lugnt och fint mellan 7-10 timmar nu. Nu efter fem nätter med bra sömn orkade jag idag gå och träna också. Inte lika seg och inte speedad..rätt så normal och dessutom intresserad av närhet.

Grattis pojkvännen!!