Brintellix i 21 dagar

Brintellix är glutenfri, vilket förbryllar mig eftersom jag fick en allergisk reaktion rätt snabbt efter att jag började med 10mg på morgonen.
Jag kände mig genast uppåt första dagen och fnittrig och det höll även i sig dag två och jag gick och tränade dagligen och insåg snabbt att jag inte kände något motstånd i tyngderna jag använde. Jag fick inte heller någon träningsvärk fast jag ökade på vikterna helt orealistiskt.
Jag fick också ont i tänderna och typ tandvärk som ilade ner i halsen fast i skinnet nedan tanden, inte i strupen, och sedan kände jag inte mina tänder alls och hade bitmärken i kinderna. Känslan om att ha löständer och läpparna kändes som om jag fyllt dem med silikon. Jag brände mig ofta på läppar och i mun eftersom jag inte kände att mat och dryck var för varmt . Jag blev sammanbiten och koncentrerad eftersom jag kände mig mentalt bortkopplad och ansträngd. Jag kände inte någon smak på maten och de flesta smaker som slog igenom var endast bismak. Under vecka två och tre blev detta mer och mer uppenbart. Och det fanns inget annat att skylla på.
Sexlusten var helt borta och känseln på huden var som när man blir berörd på sin arm, då armen har somnat.
Jag kunde inte bli blöt och musen hade kramp och inte ens en droppe glid. Klitoris hittade jag knappt och det gick inte att arbeta fram någon reaktion.
Totalt smärtfri är för mig jättekonstigt och jag insåg dag 21 att detta är på riktigt. Kände ej min hud, min, tunga och hade löständer, bet mig i tungan och brände mig hela tiden.

Jag slutade med tabletten för 5 dagar sedan och det är nästan lika illa fortfarande. En skillnad redan efter 24tim var att jag kunde genomföra samlag. Jag kunde inte komma, men jag blev normalt blöt vid beröring.
Känseln i ansiktet är ostabil. Blir värre när jag råkat få E330-331 i mig, domnar bort direkt igen – varav mitt googlande om Brintellix innehåller gluten, men jag finner inte det vara fallet vilket förbryllar mig oerhört.

Det enda som var bra med Brintellix var att om min hjärna tänkte, jag vill ha vatten, så hämtade jag det direkt ist för att vänta tills jag eg hade ett annat ärende till köket. Dessutom tränade jag dagligen och ändå har jag fortfarande inte ont någonstans.

Jag har hypotyreos och jag har ALLTID ont och därför är detta jättekonstigt. Nästan exakt samma sak hände på jag dagligen åt omeprazol fast då åt jag under två månader och blev så pass bedövad i kroppen så att jag inte ens kände mina fötter och t.o.m ramlade i trappen. Så illa hann det inte bli nu efter som jag SLUTADE direkt när jag insåg att detta är helt galen.

Och glad blev jag ju inte, utan mer sammanbiten och avståndstagande mot omgivningen.