Glutenfritt bröd på Burger king

Jag blir så trött, jag var på Burger King i Kristinehamn och har varit där många gånger men inte uppmärksammat att de faktiskt inte upplyser om att priset ändras om man väljer glutenfritt bröd. Jag äter alltid ”pepper jack” och ibland väljer jag att byta ut pepparmajonnäsen eftersom de upplyser att den innehåller gluten till vanlig majonnäs och naturligtvis säger jag till om glutenfritt bröd eftersom jag är spannmålsallergiker.

I kassan nämns aldrig att det då kostar 10 kronor mer än det pris som står på tavlan. Kassören slår bara ihop mitt mål med vännens mål utan att ens skriva ut den extra avgiften på kvittot.

Det framkommer inte om det är bytet mellan majonnäserna som kostar eller om de är brödet som kostar extra, men helt plötsligt så kostar pepper jack menyn int 80kr utan helt plötsligt 90kr.

Nu har Burger King Sweden låtit Kristinehamn svara på frågan och kassan var felprogrammerad.  -MÄ.. i flera år!?! Tur för dem det.

Jag hade diskussionen med Mc Donalds som en gång tog 6 kr extra för glutenfritt bröd, men de skrev till mig och sade att det var fel av kassören och att man inte alls straffas som allergiker med att tvingas att betala 6 kr extra. Detta har inte hänt igen.

Men Burger King gör en fuling som inte ens skriver ut det på kvittot, själv har jag bara kollat om det finns en extra avgift intryckt och inte uppmärksammat förrän nu att hela menyns pris ändrat utan att upplysa om detta.

Detta var alltså kassaprogrammeringsfel och skall ha åtgärdats nu.

 

