Pollenallergi

Har du pollenallergi och fått ett recept från doktorn?

Känner du dig trött, lättretlig, impotent, hängig, seg, deprimerad och kanske självmordsbenägen!?

Personlighetsförändrad?

Då har du fel medicin!

Bara för att doktorn skrivit ut just detta preparat så betyder det inte att du är dömd att använda just det som skrevs ut.

Man kan inte plugga om din hjärna är fryst som en zombie. Det är inte ens meningen att du skall acceptera detta tillstånd.

Det finns flera hundra olika märken på allergimedicin och varje sort har flera tillverkare som kan vara den avgörande skillnaden att förbli zombie eller känna sig alert och pigg.

Ta ditt eget ansvar och antingen prova dig fram, på apoteket finns det små förpackningar med bara tio tabletter i som du kan prova för att se vilket av dessa får dig att inte bli personlighetsförändrad.

Jag fick prova 10 olika innan jag nu tror jag hittat en som jag inte sover hela dagen av. Och har sagt till på vårdcentralen att det är denna jag behöver som recept och inte det som skrevs ut förra gången.

Tänk på att tabletterna inte alltid är färgämnesfria eller glutenfria.

Man skall inte stå ut med biverkningar som inte är tvingande. Du skall inte behöva må dåligt mellan mars och september…det är inte rimligt när det finns hundratals alternativ.