Färgämnen i medicin

Nu visste jag ju egentligen att jag inte tål färgämnen efter att jag insåg att jag inte tålde loratadin, som har blå och eller vit färg e171.

Men jag har haft sjukt ont sista 12 dagarna och körde i mig paracetamol alpo (?) och dessutom diklofernak. Könner mig jättekonstigt…redan efter två dagar..vill säga 3 diklo och 6 paracetamol. Kände inte igen min kropp, var svullen över hela kroppen och på 4e dagen vääldigt deprimerad och nedstämnd så pass att jag inte ville mer. Tror jag tog medicin i 6 dagar utan förbättring av tillståndet eller smärtan jag hade. 

Jag läste på förpackningen av diklofernak som innehåller en brun färg och gul och vit… Det var väl lite väl så jag tog bort DN helt men fortsatte två dagar till med paracetamol. Jag kände mig inte lika håglös men när jag var på gymmet kände jag fortfarande inte mina muskler… Eftersom min smärta nästan halverats pga tiden mest..så slutade jag med paracetamol också och redan dagen efter var jag piggare och efter 4 dagar utan diklofernak nästan återställd. Svullnaden är borta från ansiktet och svank, anklar och händer och fötter… Och humöret har äntligen återställts. På gymmet känns normalt och jag känner att jag arbetar med musklerna. Att gymma med bortdomnad muskler är läskigt och konstigt.

Hoppas att om ytterligare några dagar vara helt återställd.

Jag blir mörkrädd för allt skräp som folk trycker i sig och så tror de att de är deprimerande fast de egentligen är förgiftade.