Borg på AKB

Flera kända moderater har uttalat stöd för Anders Borg. Dock inte partiledaren Anna Kinberg Batra.

– Jag reagerade väldigt väldigt starkt. Jag vet inte exakt vad som hänt men bara om det ligger någonting i det så ser jag väldigt väldigt allvarligt på det, säger hon till Expressen.

Hon tycker att det är bra att händelsen polisanmälts.

– Man får faktiskt inte kränka kvinnor i Sverige, och det är klart att det är tråkigt att stå och prata om det här, säger Anna Kinberg Batra till Expressen.

Anders Borg är djupt besviken på partiledaren, skriver han på Facebook.

”Anna Kinberg Batra väljer att kommentera mediarykten baserade på hörsägen och kalla dessa för ’anklagelser’. Jag känner mig djupt besviken. Jag kan inte förstå hur en tidigare kollega och nära vän kan välja att göra politiska poänger på basis av rykten.”

”Anna Kinberg Batras omdöme har ofta ifrågasatts, jag kan känna allt större förståelse för det ifrågasättandet”, avslutar han.

via Anders Borg polisanmäls efter festen på Husarö – DN.SE

Vilken röv. Han hjälper ju till att sänka M totalt nu. Nu visar han sitt rätta tryne. Dagisnivå.

 

