Självbild

Att klä sig i för stora kläder suger fan helvete. Jag har tre kjolar som jag alltid gillat och som jag inte har slängt än, men jag borde verkligen det eftersom de är en eller två storlekar för stora och de får mig att må skit när jag har dem på mig, så vad väntar jag på? Släng skiten.

Jag är verkligen tvärtom, precis som morsan säger, att för stora kläder får mig att känna mig stor och fet, fast andra känner sig ”oj vad smal jag blivit”..  nä, jag mår så pass dåligt i fel kläder att jag vägrar gå ut eller vänder i dörren eller så fort jag råkar se mig i ett fönster.

Utväxt av hår och naglar ger samma effekt, måste ordna till t.ex naglar var 14e dag istället för var 21a dag.. står ej uuuut..

Att ändra kroppsform suger också helvete, det spelar ingen roll om det är till det bättre, utan det är förändringen som är svår att acceptera..fast jag gör det med flit med bra mat och träning.. så blir jag helt upprörd när jag inte känner igen mig själv…

Att en fastare kropp ger sladdrigare hud suger också, så mycket som man kämpar, så får man slapp hud som betalning, det är verkligen att bli straffad för att ha kämpat i flera årtionden att luska ut varför jag ens gick upp vikt i första taget och vad det är som får min kropp att gå ner. Det är FAN INTE BARA BARA DET med alla lögner från läkare och media. Kalori in och kalori ut är inte hela sanningen, inte ens halva utan det stämmer säkert mer på killar.

 

