#Metoo

Var skall man börja, jag heter iaf Anette och är idag 40 år.

Jag är adopterad och var en av 3 på min skola som var ”svartskalle” och stack ut genom att redan i 2an ha bröst. 5 killar trakasserade mig från klass 2 till 5, de var i en årsklass över mig och försvann då jag började 6an.
De kom i grupp och ”krockade” med mig och tafsade mig på brösten och sade ”ooops”.. Det var överlagt, eftersom de gjorde det lite i skymundan och kom i grupp.. det var 5 svenska killar… var av att jag var kär i en av dem. Ingen pratade om detta och de andra tjejerna var lite avundsjuka över uppmärksamheten. Men detta var inget nöje för mig.
När jag sen gick i 2an på gymnasiet så hamnade jag på en praktikplats. Där chefen började diskutera att hor-jobbet borde vara legitimt och att han inte ser något fel i att betala för sig. Och efter 2 veckor så frågade han rakt ut om en avsugning för 500kr.
Han jagade mig även genom stan efter att min praktik var slut och frågade om samlag för 2000kr.
Sedan fortsatte livet och med nya chefer som gick över gränsen och random killar på krogen.
Utländska killar började inte trakassera mig fören jag var 16 år och kom i grupp och ställde sig i ring runt och knuffade runt mig och drog ner min blus.. jag kunde inget annat än att fnittra (?).
På spårvagnen i Göteborg satt en utlänning bakom mig och ”masserade min röv” och först trodde jag att jag bara hade spasmer i smusklerna men så fort jag vände mig om och tittade såg han hemlig ut och slutade.. sen vid 5e ggn så insåg jag att det fan var på riktigt och bytte stol.
Personalfest med chefen är alltid ett tillfälle för övertramp.
Jag satt en gång på krogen och hade kjol på mig och det kom fram en Svensk kille som tog mig på knät vilket jag inte reagerade på men sen fort handen upp för mitt lår och han hade 2 fingrar i mig.. jag blev väldigt förvånad.. och han luktade på sina fingrar och gick. Sen kom hans tjej och slog mig med handväskan.
Jag stod i samma bar en annan gång, sjukt trångt i baren och märkte att killen bakom mig hade tagit fram kuken och tryckte sig mot min hand som jag hade längst kroppen.
Vad fan är det för fel på killar?
Själv är jag också offer för sexuella övergrepp av min far under min uppväxt varav jag aldrig ställde till med en scen vid övergrepp gjorda av andra män.. eftersom jag aldrig fick lära mig att min kropp är min.
Detta är tyvärr endast en bråkdel av helvetet med att vara kvinna…. speciellt en kvinna som redan blev kränkt som femåring av den som skall skydda mig mest…min far och mor.
