Anders Sigurdsson ematilös

”Bad henne kontakta närmaste chef”
Enligt Gunilla rekommenderade du henne att inte gå vidare.
– Jag sa att hon var tvungen att välja själv eftersom det var hon som blivit utsatt. Hon fick rådet och sen var det upp till henne själv.
Kunde du ha gjort mer i din roll som säkerhetschef?
– Det är jättesvårt att bedöma, det kan jag inte svara på. Det är väldigt subjektivt och andra som får bedöma det. Jag har gett henne de råd hon kan göra i de här fallen. Bollen är hennes, det är hon som är målsägare.
Du känner inte att hon lämnades i sticket?
– Njae, jag bad henne att ta kontakt med närmaste chef och sen får det stå för henne om hon har gjort det eller inte. Det hände inget mer efter informationen jag gav henne, säger Anders Sigurdsson.
– Men det stämmer att hon visade mig en bild.

via Säkerhetschefen: Hon var tvungen att välja själv | Aftonbladet

Lika svinigt detta.. fy fan.

