#metoo var går gränsen

Att föra upp fingrar i någons underliv är våldtäkt enligt svensk lag.
Att tafsa på tjejers rumpor och bröst är sexuella trakasserier/övergrepp. Vilket också är olagligt.

Om det är som killar säger att halva befolkningen är skyldiga till sexuella övergrepp om gränsen går vid beröring av rumpor och bröst så förstår jag att #metoo har blivit så stort. Uppenbarligen är det ett problem, och uppenbarligen är det få som inte vet hur man raggar på en kvinna utan att begå sexuella övergrepp. Eller hur man som chef inte utnyttjar sin position och hotar personalen om sparken om han inte får ligga.

 

Länken till Expressen där brottsoffret berättar om övergreppet i badtunnan med Martin Timell:

– En kollega ber mig skicka en sak och jag reser mig upp för att sträcka över den till henne. När jag lutar mig tillbaka och ska sätta mig igen tar Martin sin hand och kör i den bakvägen via ryggen och kör upp sina fingrar mellan mina ben… i mig, i vaginan. Samtidigt som han tar andra handen på magen och höfterna och trycker till.
Hon fortsätter:
– Vad som hände undgick ingen, alla visste, alla såg och festen avslutades. Jag slet mig loss och sprang till huset och klädde på mig. På vägen ut och bort därifrån kom Martin och undrade varför jag hade tagit av mig min ”sexiga bikini”.

* källa https://www.expressen.se/noje/martin…-for-valdtakt/

