Jag har inte mördat någon – Martin Timell

martin timell anklagad for valdtakt

Den här gubben har inte inte fattat något. Att antasta någon är för mig att missunna den personen, offret, till ett värdigt resterande liv. Man får aldrig tillbaka självkänslan efter ett övergepp och speciellt inte efter flera, sexuella eller verbala kränkningar.

Martin Timell är anklagad för sitt svineri som han delvis erkänt att han inte vet var gränsen är.

Vi som sett honom i rutan i 25 år känner oss också kränkta och lurade.

Därav att alla vill ha svar och att han skall ta på sig ansvaret och stå för att han är en gris, är det så svårt att förstå Martin?

Själv har jag bojkottat ”Äntligen Hemma” eftersom jag som offer själv, känt att något är inte helt ok här när man sätter Lulu Carter i rutan med tuttarna ut och läpparna glänsande som en porrskådis rakt i rutan mitt på blanka dagen. Det kändes aldrig rätt.

Jag slutade kolla när Lulu fick en pinuppa-roll i programmet, innan var det kanske lite ”mysigt och spännande och se vad som skulle fixas idag”.

Men jag är också väldigt känslig mot att kvinnor exponeras på det här sättet och jag såg aldrig att hon trivdes i den rollen, utan jag såg mig själv, och stängde av…

Att bli antastad och att bli våldtagen, att bli utnyttjad och att bli mobbad och kränkt borde likställas med att ta någons liv för VI HAR INGET LIV EFTER SÅDANA HÄR UPPLEVELSER, det spelar ingen roll om man fick ett finger i fittan på krogen eller i poolen, bli jagad och klämd på i korridoren i skolan eller våldtagen av joggaren i spåret eller gruppvåldtagen och misshandlad i alla hål i en trappuppgång..

Livet rinner ur en hur ringa eller grovt övergreppet enligt DIG (läs: förövare) var.

Det finns inget ”ringa” i detta då själen knäcks oavsett.

Vi kan aldrig ha en normal relation igen, aldrig ha en nära, varm relation med tillit till vår man, och rädslan för att skaffa barn blir katastrofal eftersom vi vet hur trasiga vi är känslomässigt, och vem vill ge det till sitt barn? – att vi inte ens kan knyta ann med vårt eget kött och blod bara för att du skulle ta för dig? (läs: förövare)

Alla brancher har sina svin, troligtvis de som syns mest är de som är värst… helyllenallarna som ser så goa ut är de som knäcker medmänniskorna mest bara för att de kan och att inget hotar dem eftersom de är de, som drar in stålarna med sitt namn med kuken i hand… och du.. (läs offer) skall bara knipa käft och vara tacksam för att du har jobbet kvar.

SÄG UPP DIG. Det är inte värt det.

När någon frågar varför du sade upp dig, så säger du precis som det var.

Men egentligen är det du som skall vara kvar och förövaren som skall få få, på dan! Men dit är det nog ljusår.

 

 

