Kappahl prissätter korrekt

”Kände mig diskriminerad så fort jag såg det”
Hon hittade en vinröd jacka som hon gillade.
– Det är väldigt sällan jag hittar jackor i min storlek som jag fastnar för, de är nästan alltid svarta eller beige. Jag gillade den här för att den hade en annorlunda färg, säger hon.
När hon mötte upp sin kompis såg hon den vinröda jackan hänga i avdelningen för vanliga storlekar.
– Jag kollade på prislappen och såg att den kostade en hundralapp mindre. Det här kan inte vara okej kände jag.

via Plus size-kläder dyrare på Kappahl – Linda, 26, ryter ifrån | GT

Kappahl har inte gjort något fel i det här läget anser jag då det inte är samma kollektion som flickorna håller i och därav inte samma pris.

Kappahl har kläder mellan XS-XL i en prisgrupp, och om det skilde i pris på XS och XL så vore det konstigt och diskrimeinerande, men om man går till XLNT-avdelningen och ser en liknande jacka, men inte samma, eftersom de inte är sydda på samma sätt, så har priset rätt att vara annorlunda.

Visserligen kan man tänka att marginalen på alla kläder i butiken borde täcka så att allt kunde ha samma pris, men alla kunder söker inte lika dana kläder och därav kan det inte vara samma pris.

På kläderna så står det oftast storleksspannet; Denna vara finns mellan XS-XL, då är priset samma. Kommer du med en XXL så kan priset vara en annan.

*lol*

Skippa dagens Burger King-burgare så har du råd med den där extra hundralappen.

