Letrox

Nu återkommer jag om Letrox från tyskland igen – den är väldigt potent i min kropp, jag blev satt på 200 mcg eftersom jag hade ett TSH på 7… mådde utmärkt i 3 dagar och sedan blev allt rörigt och minnet svek och värk i kroppen och allmänt helt slut och körd.. Kollade min TSH igen och hade då 0.7.. ok, jag tog beslutet att sänka till 175/182 varannan dag men tog nu ett prov igen efter 8 veckor och jag mår fan inte bättre, ser inget, och har ryckningar i båda ögonen och är allmänt utanför mig själv, känner som att jag är innanför de där ögonen som inte fungerar som de skall. Kollade TSH på en rutinkontroll och hade 0.56, alltså ännu mer pressat trots sänkt dos, T4 på 18 och T3 på 4.6

Så nu har jag sänkt till 150/162 och redan idag märker jag att ögonen inte tricksar med mig. Det var nerverna som spökade i 4 veckor och det påverkade ju mitt humör och jag kände mig otrygg när jag körde bil och jag kände mig utanför mitt eget liv. Har varit väldigt PMS:ig och min mens var för första gången sen 5 dagar, det har aldrig hänt förut! Jag har haft panikångest och stress och inget inre lugn alls.

Jag var hos läkaren i förrgår angående mina ögon eftersom det håller på konstant sedan 4 veckor och det är liksom inte så att jag har 1 minut utan av ryckningar och de dagar jag sovit sämre på blev det ännu grövre ryckningar..

Läkaren sade att det kanske är frisättning av calcium som stör nerverna som är mellan ”ta i mot – och skicka ut-signal”… connection-avdelningen.. -Men vad om D-vitaminbrist då? Eller B12 brist?

-Nä… det tror jag inte.. Vad har du i D? -16 förra månaden.. -Oh, jag har testat massa olika supplement i olika former och inget höjer mitt värde och jag läste online om D vitamin brist att det kan störa nerver. – Men det trodde han nog inte, men att många kan få ryckningar i ögonen av stress men att de brukar bara hålla på i 2 veckor och vara några minuter per dag… Inte varje sekund i 4 veckor..

Jag har varit extremt stressad, men nu tror jag att min kropp har varit för stressad av för mkt T4 hormon..

Och jag undrar hur det kan vara sådan extrem skillnad på olika märken fast man äter samma styrka..

Dessutom Pga att jag ätit för hög dos i några månader så har mitt Ferritin rasat efter att det var helt perfekt för 6 veckor sedan…och ett år tillbaka.. Hur kan de sjunka 56 enheter på 6 veckor?

Låter ju inte normalt.. men jag hoppas det ökar lite nu när jag sänker dosen så jag kan slippa infusion! Mitt ferritin ökar när jag sänker dosen och sjunker när jag sänker T4 dosen.. det har jag lärt mig de senaste 3 åren då allt har krånglat för mig.

Att byta medicin utan justering fungerar inte, om jag någonsin skulle behöva göra det igen så skulle jag starta 25mcg nedanför den dos jag skulle äta och trappa upp om dosen blev för låg, det är faktiskt skönare än att bli övermedicinerad och får enorm hjärndimma och inte ens komma på att det kan vara medicinen utan det kan vara…något annat jag åt!?

Jag bajsar på Levaxin då alla batcher svänger och jag blir hypo ena gången och hyper andra gången. Och eftersom de förpackningarna är på 90 dagar så mår man dåligt i 90 dagar i onödan om man inte som jag byter efter 10 dagar om det känns åt helvete med nya asken. För det är ALLTID medicinen och inte jag! För varför skulle jag annars bli frisk av att öppna en annan batch?